Nastavení soukromí
25. 2. 2016
Patrik Schober. Foto: Vojta Herout
Současné firmy vidí public relations ve velké míře jako nástroj ke zvyšování prodejů svých výrobků a služeb. Jde přitom o druhé nejčastější očekávání, které manažeři českých firem s PR agenturami spojují, hned po klasickém zajišťování pozitivního obrazu v médiích. Zjistilo se to v průzkumu, který na prvním, únorovém PR Brunchi Médiáře prezentoval Patrik Schober, spoluzakladatel a výkonný ředitel agentury Pram Consulting.
Co manažeři českých firem očekávají od PR agentur
Průzkumu, který Pram představil už na výročním oborovém setkání PR Summit 2015, se zúčastnilo přes sto manažerů českých i mezinárodních firem z nejrůznějších oborů působících na českém trhu. Dotazování se zaměřovalo na to, co firmy od PR oboru chtějí jak z pohledu možných cílů, tak i použitých aktivit.
Prohlédněte si kompletní výsledky výzkumu
„To, že se firma začne více soustředit na obsah, digitální komunikaci a sociální sítě, ještě neznamená, že jí to zvýší příjmy. Tyto aktivity musí být provázány s komunikační kampaní, která má tvorbu příjmů vytyčenou ve svých konečných cílech,“ upozornil Schober. Podle něj jde v současnosti v PR branži o to, soustředit se na méně projektů, ale líp do nich zapojovat veřejnost, získávat nové kontakty a ty předávat marketingovému oddělení.
Čtyři tipy pro tvorbu kampaně
PR Brunch proběhl v Global Centru na Praze 9. Foto: Vojta Herout
Patrik Schober na PR Brunchi ukázal příklady úspěšných integrovaných kampaní, které firmám pomohly k dosažení cílů a nárůstu zisku.
Přišel také se čtyřmi tipy, které je třeba mít na paměti při tvorbě jakékoliv kampaně. V prvé řadě je nutné, aby komunikační téma fungovalo napříč všemi kanály, jež cílové publikum využívá. „Provádíte-li například průzkum, přirozeným výstupem bude report shrnující výsledky průzkumu, který budete prezentovat médiím. Můžete vytvořit i shrnující video, přičemž lze samostatně využít i jeho zvukový záznam, a šířit jej formou podcastu,“ vypočítává Schober. Dále funguje, když je obsah komunikace rozdělen na menší celky a ty jsou pak postupně zveřejňovány. Důležité je také správně vystihnout hlavní myšlenku sdělení a „osekat“ vše nepodstatné.
Základem je však znát své zákazníky, přemýšlet o tom, co opravdu chtějí a dát jim informace, které jsou pro ně zajímavé a relevantní. „Nebojte se, že tím pomůžete konkurenci. Takhle štědrost se vám totiž může mnohonásobně vyplatit, spíš než by vám uškodila,“ je přesvědčen Schober.
Při závěrečné diskusi přítomné zástupce z řad médií, firem i PR agentur zajímalo, kam směřuje současné public relations, jak najít účinný systém jeho měření nebo jak stanovit hranice kompetencí PR a marketingového manažera.
Stáhněte si čtyři tipy Patrika Schobera i příklady úspěšných kampaní
Podívejte se fotografie z prvního PR Brunche
zdroj: http://www.mediar.cz/firmy-chteji-od-pr-casto-i-pomoci-s-prodejem/