Zajímáte se o případové studie?

Pokud nám zanecháte své kontaktní údaje, zašleme Vám takové, které s Vaším byznysem souvisí.

Více

Děkujeme za registraci

Formulář pro registraci byl úspěšně odeslán.
Nejpozději do týdne Vám zašleme bližší informace.

Těšíme se na viděnou.

Případové studie

HORNBACH

Tvorba ESG reportu

 

Tvorba ESG reportu není jen o plnění regulačních požadavků nebo firemních povinností. Je to strategický nástroj, který pomáhá organizacím komunikovat své hodnoty a závazky vůči udržitelnosti všem zainteresovaným stranám. Případová studie společnosti HORNBACH ukazuje, jak může efektivní ESG report nejen zlepšit vnímání značky, ale také posílit její vztahy s klíčovými stakeholdery a přispět k dlouhodobému úspěchu firmy.
 


1 500
stažených reportů v Čechách i na Slovensku
2x
rychleji stoupá povědomí o udržitelnosti
65 %
lidí potvrdilo, že vnímá firmu jako udržitelnou

 

Popis problému

Společnost HORNBACH má ve svých rukách spousty dat k udržitelnosti, na která ale nemá kapacitu se jimi probírat a odkomunikovat je. Proto se HORNBACH obrátil na PRAM a požádal je o sepsání reportu ESG poutavou formou tak, aby v něm byly propsány dosažené výsledky v oblasti Scope 3 a všechny udržitelné aktivity HORNBACHu. PRAM přišel s unikátním nápadem rozdělit report do tří kapitol, podle pilířů ESG a každou kapitolu nejen naplnit daty, ale hlavně poutavými texty, které zaujmou. PRAM tak využil příběhu 25 let HORNBACHu na českém trhu, zaměstnanců, kteří 25 let v hobbymarketu působí a vše okořenil reálnými rozhovory s klíčovými zástupci managementu firmy. Tyto texty nechala agentura graficky zpracovat v novém grafickém layoutu, který se vymyká globálnímu standardu firmy HORNBACH a po vydání reportu připravila komplexní komunikační balíček. Ten navazoval na vydání hotového reportu a kombinoval výstupy, rozhovory a příspěvky na sociálních sítích v médiích z oblasti byznysu a ekonomiky až po lifestyle.

 

Řešení

Jako první si agentura musela utřídit myšlenky ve skladbě kapitol a v řazení informací. Následovaly týdny sběru dat, při kterých bylo nezbytné mít na straně HORNBACHu zástupce, který dokáže data sehnat. Samotné psaní už pak šlo dobře a vyžadovalo vícečlenný tým, který texty procházel, řadil a revidoval. Po celou dobu PRAM komunikoval s grafickým studiem Sans & Serif, které mělo za úkol výsledný report graficky zpracovat.


Ihned po vydání hotového reportu PRAM vydal tiskovou zprávu a zorganizoval rozhovory pro klíčové deníky a ekonomická média. S cílem zaujmout co největší počet lidí agentura vytvořila  ve spolupráci se Seznam.cz propracovaný formát, který informoval o ESG reportu formou napojení na velké téma vody a sucha v ČR a byl doplněn příběhy zaměstnanců, kteří v HORNBACHu pracují již 25 let, a udržitelnými kampaněmi, které HORNBACH dosud nekomunikoval. Posledním pilířem komunikační kampaně byla anketa mezi mladistvými na téma udržitelnosti a DIY projektů.

 

Výsledky

Report si stáhlo už 1500 lidí na českém a slovenském trhu. Průzkum známosti značky ukázal, že povědomí o HORNBACHu stoupá dvakrát rychleji. HORNBACH se stal nejpreferovanější značkou a 65 % lidí potvrdilo, že vnímají firmu jako udržitelnou (o 10 % více než v předchozím roce).
 
Společnost HORNBACH měla ve svých rukách spoustu dat k udržitelnosti, ale chyběly jí kapacity pro jejich analýzu a komunikaci. Proto se obrátila na PRAM s požadavkem na sepsání ESG reportu poutavou formou. PRAM vytvořil nový layout reportu "Naše kroky k udržitelnému podnikání" a text obohatil o prvky rozhovorů, příběhy zaměstnanců a ambasadorů.

Celý report ke stažení

 

badge

Fénix Content Marketing Award
1. místo v kategorii ESG Report

Zaujalo vás naše řešení?

Rádi pro vás navrhneme řešení na míru.

Kontaktovat

Další případové studie