Nastavení soukromí
NTT Social Selling
více
Formulář pro registraci byl úspěšně odeslán.
Nejpozději do týdne Vám zašleme bližší informace.
Těšíme se na viděnou.
Na konci září 2015 vypukl emisní skandál automobilového koncernu Volkswagen. Americká Agentura pro životní prostředí totiž zveřejnila informaci, že naftové motory montované do vozů koncernu, a to včetně vozů Škoda, obsahují podvodné zařízení uměle snižující emise. Pro právní kancelář KLB Legal, která se specializuje na hromadné žaloby a náhrady škod, PRAM navrhl a realizoval komunikační kampaň, jejímž cílem bylo zapojit co nejvíce poškozených k podání hromadné žaloby. Kauza vzešla do povědomí jako „Dieselgate“.
Počet unikátních návštěvníků mikrostránky za první měsíc kampaně
Celkový zásah audiovizuálních médií
Zásah na Facebooku během prvních dvou týdnů kampaně
Počet poškozených shromážděných pro hromadnou žalobu
Aut s defektními dieselovými motory se v ČR prodalo okolo 150 tisíc kusů. Jejich majitelé se vůči automobilce však zdráhali vznášet individuální obvinění, a to i přesto, že cena jejich vozů v důsledku klesla a byli tudíž jednoznačně poškozeni. Hlavní příčinou této pasivity byl zatvrzelý přístup Čechů, pro které představuje Škodovka „národní poklad“. KLB Legal s podporou PRAM Consulting přišla v době kulminace kauzy s řešením a poškozeným navrhla společné právní zastupování.
Pro účel kampaně byl vytvořen web dieselovakauza.cz se všemi informacemi o kauze a formulářem pro registraci k žalobě. Vedle klasického PR jsme během kampaně aktivně komunikovali v online diskusích, používali sponzorované příspěvky na Facebooku a publikovali advertorialy v auto-moto magazínech. Celá kampaň byla přitom navržena a spuštěna během týdne, protože KLB Legal se rozhodla založit hromadnou žalobu v době největší expozice kauzy a na komunikaci spěchala.
Web dieselovakauza.cz za měsíc od startu navštívilo přes 2500 osob, dva vydané advertorialy shlédlo přes 50 000 čtenářů a souhrnná sledovanost/poslechovost 6 relací internetových, televizních a rozhlasových pořadů pojednávajících o kauze byla 2,25 milionu. Na Facebooku bylo v hlavním období kampaně během 2 týdnů publikováno 10 příspěvků s dosahem přes 80 000 unikátních uživatelů, okolo 2 000 z nich interagovalo otevřením odkazu, komentářem, lajkem nebo sharem. O Dieselgate byly také publikovány články ve všech hlavních denících jako HN, MF Dnes, Právo, Blesk, idnes.cz, Novinky.cz, aktualne.cz a dalších. Díky tomu, že kampaň měla tak významný dosah, právní kancelář KLB Legal shromáždila téměř 300 poškozených Čechů a navíc podtrhla svou specializaci na hromadné žaloby. Kampaň byla následně oceněna v České ceně za PR za krizovou komunikaci.
NTT Social Selling
vícePreciosa Net Promoter Score
víceSES Astra Strategické poradenství
víceRed Hat Marketing
vícePreciosa Public Relations
vícePanasonic Media relations
vícePortu Projekt
vícePR Brunch Semináře
víceLindab Reputační analýza
víceRohlík Řízení krize a ovlivňování legislativy
víceHORNBACH Tvorba ESG reportu
víceFilmBox Digitální komunikace
více