Nastavení soukromí
4. 12. 2020
Skvělé Net Promoter Score ukazuje vysokou kvalitu našich služeb
Míra spokojenosti klientů se službami firmy, ať už podniká v jakémkoli oboru, do velké míry určuje její úspěšnost. Velmi dobrou metriku představuje takzvané Net Promoter Score (NPS). A co, že to vlastně znamená? NPS představuje míru loajality zákazníků. Zjišťuje se tak, že firma svým zákazníkům položí jednoduchou otázku: „Jak pravděpodobné je, že byste naši společnost doporučili svým známým nebo kolegům?“
Výpočet NPS není žádná raketová věda
Respondenti pak volí hodnoty na škále od 0 do 10, kdy nula představuje možnost „zcela nepravděpodobné“ a desítka „zcela pravděpodobné. Výsledná hodnota se spočítá tak, že se procento neloajálních klientů (0 až 6) odečte od podílu loajálních klientů (9 a 10). Firmy tak mohou dosáhnout NPS od hodnoty -100 do +100. Obecně se v oboru marketingu a PR za mimořádný úspěch považuje dosažení hodnoty vyšší než +45.
Jak nás hodnotili naši klienti
V rámci snahy o neustálé zlepšování našich služeb jsme se i my v létě zeptali našich klientů, zda by PRAM doporučili ke spolupráci svým kolegům. Výsledek nás velmi potěšil, dosáhli jsme totiž Net Promoter Score +50. Naši klienti si velmi cení zejména proaktivního a přátelského, zároveň profesionálního přístupu, pružných reakcí na změnu situace nebo neotřelých a kreativních nápadů, se kterými je oslovujeme.
Víte, jaké je NPS vaší společnosti? Máte v řadách zákazníků spíše propagátory vašich služeb nebo jejich kritiky? Napište nám na pram@pram.cz a my vám pomůžeme vaše NPS zjistit a zlepšit. Pokud si jednou ročně zjistíte vaše NPS, budete moci lépe změřit efektivitu vašich komunikačních aktivit.