Zajímáte se o trendy v PR?

Jsme jedna z nejprogresivnějších PR agentur. Pokud Vám můžeme jakkoli pomoci, nechte nám své kontaktní údaje a my Vás budeme kontaktovat.

Více

Děkujeme za registraci

Formulář pro registraci byl úspěšně odeslán.
Nejpozději do týdne Vám zašleme bližší informace.

Těšíme se na viděnou.

Proč se bez PR v době krize neobejdete

Blog > Detail článku

6. 9. 2022

 
Příchod recese se v těchto dnech zdá velmi reálný. Vzhledem k tomu, že v blízké budoucnosti pravděpodobně dojde k hospodářskému poklesu, proaktivní management některých firem již nyní zvažuje, jak tuto bouři přečkat. Klíčové bude omezit nedůležité aktivity. Mnoho podniků ale bezmyšlenkovitě omezuje PR, i když strategický vztah s veřejností je přesně to, co společnost potřebuje.

 

Proč je zachování public relations chytrým obchodním rozhodnutím?


Public relations nabízí konzistentní komunikaci s publikem. Právě nepřerušená komunikace může zajistit, že vaše společnost zůstane stabilní a připravená i na neklidné časy. Společnosti, které omezí public relations a odmlčí se, mohou působit, jako by již nebyly aktivní nebo ukončily svou činnost. Vzpomeňte si například na recesi na počátku 90. let. Společnost McDonald's snížila svůj marketingový rozpočet, čímž dala příležitost společnostem Pizza Hut a Taco Bell, aby se vrhly na propagaci svých nových nabídek. V důsledku toho se jejich tržby zvýšily o 61 % a 40 %, zatímco tržby společnosti McDonald's klesly o 28 %. Vezměte si příklad z těchto dvou společností, které v době krize zvýšily finanční i časové investice do PR a marketingu místo toho, aby je omezily. Se silným PR vaše společnost ukáže, že je stále aktivní a silná. Nebude tak muset po krizi získávat zpět publikum, které se pravděpodobně přesunulo jinam. 
 
Možná se teď ptáte, jak může společnost v této době udržet konzistentní a kontinuální komunikaci. Níže nabízíme několik osvědčených způsobů, které pomohou udržet vaši společnost v povědomí zákazníků i během recese.

 

Vztahy s médii 

I když se během recese mohou výdaje vašich zákazníků snížit, je důležité, abyste i nadále věrohodně vyprávěli svůj příběh. Tím zajistíte, že zákazníci a investoři budou mít zájem o to, co v této době děláte, abyste se udrželi nad vodou.
 
Udržujte svou společnost aktuální a známou tím, že vytvoříte kampaň pro vztahy s médii. Prostřednictvím organicky získaných redakčních článků a rozhovorů mohou společnosti informovat publikum o dění ve firmě. Také se mohou podělit o svůj pohled na aktuální události v oboru i mimo vlastní kanály nebo sociální média. Mnoho společností při úvahách o omezení PR zapomíná, že taková publicita je jediným způsobem, jak může důvěryhodná třetí strana zveřejnit jejich sdělení.
 

Thought leadership

I když pořádání rozsáhlých kampaní může vedení firem pozastavit, stále existují rozpočtově nenáročné způsoby, jak přilákat pozornost. Vyměnit drahého ambasadora z řad celebrit za koncept thought leadership představený vedoucími pracovníky z řad C-level manažerů, je skvělý způsob, jak smysluplně využít své zdroje talentů. Vytvořením vlastního korporátního influencera vybudujete základ firemního sdělení přímo od zdroje.
 
Korporátní influencer dokáže dodat vašemu obsahu tvář. Komentáře, bylined články, videa a blogy budují důvěryhodnost tím, že sdílejí odborné poznatky a poskytují jedinečný pohled na témata v oboru. Společnosti ukážou své know-how tím, že nabízejí obsah, který přináší hodnotu, zkoumají problémy, vzdělávají o nich a poukazují na řešení. Pokud navíc novináři vidí, že společnost je při sdílení kvalitního obsahu konzistentní a kreativní, může jí to pomoci stát se cenným zdrojem i pro redakční příležitosti.

 

 Sociální média: Spojení s masami

V dnešní době je pro společnosti normou prezentovat se na sociálních médiích. Bez ohledu na to, jak robustní jsou vaše aktivity, potencionální recese přináší skvělou příležitost udělat krok zpět a zjistit, jak nejlépe využít toho, že máte na dosah miliony lidí. 
 
Zatímco jiné podniky mohou omezit své působení v oblasti sociálních médií, společnosti jako je ta vaše mohou využít prázdnějšího online trhu. Využijte této příležitosti a zaplňte sociální média vlastním obsahem. Příkladem je společnost Swiffer, která v prvních dnech pandemie roku 2020 spustila svůj program Adoption Sweep během měsíce domácích mazlíčků. Zatímco ostatní konkurenti se odmlčeli, společnost Swiffer zdvojnásobila svou propagaci a výsledkem kampaně bylo více než 1 000 adoptovaných zvířat.
 
Pamatujte si, že pokud věnujete čas, energii a úsilí rozšíření svého dosahu na sociálních sítích, je nutné sdílet hodnotný obsah, který je blízký vašemu publiku. Bez silné strategie, která rozumí spotřebiteli a nabídne nějaké řešení nebo informace, může celá sociální strategie padnout.
 

Vlastní newsroom: Buďte zdrojem informací

Další finančně nenáročnou taktikou v bouřlivých i prosperujících časech je vytvoření vlastního digitálního newsroomu. Lépe řečeno vytvoření a udržování digitálního newsroomu. Ať už posilujete plán public relations vaší společnosti pomocí media relations nebo rozesíláte tiskové zprávy či newslettery různým zákazníkům, umístění novinek ze společnosti na jednom místě na vašich webových stránkách je nezbytné. Tím ukážete, že je společnost aktivní. Je to také skvělý zdroj informací pro zainteresovaná média. Ta tak mají k dispozici jedno místo, kde mohou najít informace o společnosti, zjistit, kde se tiskový mluvčí objevili ve zprávách a pomocí dalších informací si rozšířit znalosti o společnosti. 
 
Využijte těchto čtyř nástrojů k vybudování a udržení silné pozice v médiích a dalších komunikačních nástrojích a prezentujte své silné stránky během krize. Udržování loajální základny stávajících zákazníků navíc nejen zvýší povědomí a angažovanost společnosti, ale také představí vaši značku novému publiku, které může hledat vaše služby nebo produkty před recesí, během ní i po ní.

Volně přeloženo z: Why PR is Essential in Economic Downturns by Kalli Vetrano

 

Trápí vás blížící se krize? Rádi se s vámi potkáme a poradíme vám, jak se co nejlépe rozhodnout. 

Profile