Zajímáte se o trendy v PR?

Jsme jedna z nejprogresivnějších PR agentur. Pokud Vám můžeme jakkoli pomoci, nechte nám své kontaktní údaje a my Vás budeme kontaktovat.

Více

Děkujeme za registraci

Formulář pro registraci byl úspěšně odeslán.
Nejpozději do týdne Vám zašleme bližší informace.

Těšíme se na viděnou.

Pocket, Cision i FuJira. PR Brunch ukázal užitečné aplikace pro píáristy

Blog > Detail článku

16. 9. 2021

 

Dopolední akce PR Brunch, na které dlouhodobě spolupracují PR agentura Pram Consulting s Médiářem, se dočkala patnáctého pokračování. Účastníci si v Magenta Experience Center na pražském Pankráci pochvalovali zajímavé informace o přínosech moderních aplikací pro komunikaci. Pram Consulting si ke konání akce zvolil pankrácké Magenta Experience Center poprvé.

„V době pandemie jsme všichni více spoléhali na moderní technologie, právě Magenta Experience Center je symbolem jejich efektivního využití. I z tohoto důvodu se PR Brunch koná právě na Pankráci,“
řekl na úvod setkání specialistů na marketing a komunikaci řídící partner Pram Consulting Patrik Schober.

 

Lukáš Kropík, Lenka Čábelová, Patrik Schober a Ondřej Aust (s nejdelší nohou) na patnáctém PR Brunchi v Magenta Experience Center. Foto: Vojta Herout

 

Kromě něj k řečníkům patřili ředitelka komunikace Microsoft Lenka Čábelová a manažer externí komunikace České spořitelny Lukáš Kropík. Moderátorem panelové diskuse byl tradičně šéfredaktor Médiáře Ondřej Aust.

 

Patrik Schober. Foto: Vojta Herout

 

Patrik Schober ukázal hostům PR Brunche řadu užitečných aplikací, které se mohou píáristům a marketérům v jejich každodenní práci hodit. Řeč byla i o známějších nástrojích jako Google Trends, Google Alerts, Google Scholar či grafická aplikace Canva. Když se šéf Pram Consulting přítomných zeptal, kdo z nich někdy při klikání do mobilu občas ztratil článek, který si prohlíželi, přihlásila se většina z nich. Právě pro ně je vhodnou vychytávkou aplikace Pocket, která slouží jako archiv přečtených článků, v případě, že je označíme.

 

Ukázka z aplikace Pocket

 

Sběr dat a kvalitní překlady


Z novinářského pohledu jsou atraktivní statistiky a data. Lidé z komunikace společností se jim proto snaží vyhovět a intenzivně pracují se statistikami. Vhodnou pomůckou pro ně je např. Česko v datech odhalující příběhy související se zajímavými daty. Kdo nechce hledat na serveru Českého statistického úřadu nebo Eurostatu, může vyzkoušet Google Public Data.

Patrik Schober při PR Brunchi poodhalil i využití překladačů. Google Translate patří k těm nejběžnějším nástrojům. Píáristé v poslední době ale stále častěji využívají DeepL, který je založený na strojovém učení. Dokáže mimo jiné úspěšně přeložit celé dokumenty, čímž po nezbytné editaci zkracuje čas a práci nejenom profesionálním překladatelům.

Schober se také zmínil o aplikaci na správu a měření profilů sociálních sítí Buffer. Nejen pro rozesílku tiskových zpráv, ale i management media relations doporučil aplikaci Prowly.

 

„V poslední době jsem si ji skutečně oblíbil. Slouží totiž i jako CRM pro práci s novináři, dodává užitečné statistiky o úspěšnosti čtení tiskových zpráv,
což je pro lidi v komunikaci přidaná hodnota a v neposlední řadě se v aplikaci dají vytvářet news rooms,“
dodal Schober.

 

Ukázka z aplikace Prowly

 

Od výstupů ke vstupům a nutnost rychlých příspěvků na web

Lenka Čábelová. Foto: Vojta Herout

Lenka Čábelová má v rámci Microsoftu na starosti komunikaci 33 zemí. Na PR Brunchi doporučila inovativní pohled, který se v Microsoftu soustředí od výstupů k vstupům. Nehodnotí tedy počet mediálních výstupů (coverage) jako takový, spíš sledují tonalitu konverzace (conversations) s mediálním pokrytím související. K tomu jim spolehlivě slouží aplikace Cision. V Microsoftu se také soustředí na inovativní výstupy.

 

„Musíme jít blíž k cílovým skupinám. Cílem už není primárně výstup v Hospodářských novinách nebo v České televizi, ale pro teenagery to může být Instagram České televize, v tom je posun oproti minulosti,“
řekla na PR Brunchi Čábelová s tím, že Microsoft se snaží se více zaměřit na byznysové výstupy oproti technologickým.

 

Lukáš Kropík. Foto: Vojta Herout

Lukáš Kropík z České spořitelny je členem pětičlenného týmu externí komunikace, který se stará i profily banky na sociálních sítích. Kromě klasického nástroje na sledování mediálních výstupů Monitora zmínil i dobré zkušenosti s aplikaci FuJira, která spořitelně v agilním uspořádání pomáhá s komplexním řízením projektů a rychlému zadávání požadavků.

 

„Umožňuje nám například velmi rychle změnit obsah na webu ve chvíli, kdy potřebujeme doručit nové informace pro naše klienty,“
řekl Kropík.

 

Česká spořitelna jako nejstarší, největší a nejdostupnější banka na českém trhu drží prst na tepu doby a sleduje mediální aktivity konkurence, k čemuž jí slouží aplikace Finecim. Podle Kropíka se České spořitelně osvědčila ke správě profilů na sociálních sítích aplikace Zoomsphere.

 

Příznivý poměr cena/výkon

V panelové diskusi protagonisté PR Brunche diskutovali mimo jiné o ceně aplikací, které se v komunikaci používají. Jejich cena není podle nich nijak závratně vysoká. Česká spořitelna za ně platí řádově stovky tisíc korun ročně, Microsoft je platí z centrálního rozpočtu, pořadatelská agentura Pram Consulting většinu z diskutovaných aplikací využívá zdarma, za ty placené zaplatí nižší desítky tisíc měsíčně. Všichni zúčastnění se unisono shodli, že jsou rádi, že se mohli setkat po pandemii a že už teď se těší na další pokračování oblíbeného PR Brunche.

Na přelomu září a října vyjde e-book s přehledem aplikací, které pomáhají PR manažerům v jejich práci.

Zaregistrujte se a získejte e-book zdarma

 

Fotoreportáž Vojty Herouta

Účastníci PR Brunche. Foto: Vojta Herout
Účastníci PR Brunche. Foto: Vojta Herout
Patrik Schober v rozhovoru. Foto: Vojta Herout
Patrik Schober. Foto: Vojta Herout
Patrik Schober. Foto: Vojta Herout
Patrik Schober. Foto: Vojta Herout
Účastníci PR Brunche. Foto: Vojta Herout
Účastnice PR Brunche. Foto: Vojta Herout
Účastnice PR Brunche. Foto: Vojta Herout
Patrik Schober. Foto: Vojta Herout
Lenka Čábelová. Foto: Vojta Herout
Účastnice PR Brunche. Foto: Vojta Herout
Lenka Čábelová. Foto: Vojta Herout
K mání byla souhrnná brožura. Foto: Vojta Herout
Účastnice PR Brunche. Foto: Vojta Herout

Účastníci PR Brunche. Foto: Vojta Herout

Patrik Schober. Foto: Vojta Herout

Účastnice PR Brunche. Foto: Vojta Herout

Účastníci PR Brunche. Foto: Vojta Herout
Lukáš Kropík. Foto: Vojta Herout
Účastníci PR Brunche. Foto: Vojta Herout
Účastníci PR Brunche. Foto: Vojta Herout
Panelová diskuse. Foto: Vojta Herout
Patrik Schober. Foto: Vojta Herout
Dotaz z publika. Foto: Vojta Herout

Panelová diskuse. Foto: Vojta Herout
Panelová diskuse. Foto: Vojta Herout
Panelová diskuse. Foto: Vojta Herout
Účastnice PR Brunche. Foto: Vojta Herout
Panelová diskuse. Foto: Vojta Herout
Účastníci PR Brunche. Foto: Vojta Herout
Dotaz z publika. Foto: Vojta Herout
Účastníci PR Brunche. Foto: Vojta Herout
Panelová diskuse. Foto: Vojta Herout
Moderoval Ondřej Aust. Foto: Vojta Herout
Patrik Schober. Foto: Vojta Herout