Nastavení soukromí
14. 7. 2022
Definice jasného cíle je pro každou kampaň prioritou
Náš klient, společnost Wood & Company, je jednou z předních českých společností v oblasti správy investic, která stojí za českou investiční platformou Portu. Cílem společnosti bylo rozšířit svou klientskou základnu a být vnímána jako lídr v oblasti osobních investic. V cestě jí ale stálo přesvědčení mnoha dospělých Čechů, že v důchodu je podpoří stát, a že tedy není třeba spořit.
Naším cílem je přinést klientům nové impulsy do jejich podnikání. Proto se soustředíme na výsledky naší práce a vyvinuli jsme tak metodiku IMPULS, která zajišťuje, že našim klientům pomůžeme dosáhnout jejich cílů tím, že přimějeme jejich cílovou skupinu k požadované akci.
„Základním kritériem úspěchu v komunikaci je pochopení hodnot a potřeb cílových skupin klienta.“
Prvním krokem je proto pochopit hodnoty a potřeby cílových skupin klienta. Poté vytvoříme důvod k zapojení tím, že odvyprávíme přesvědčivý příběh, který cílovou skupinu k akci přiměje. Jádrem přístupu je psychologie přesvědčování, což znamená, že používáme techniky, které nakloní trh ve prospěch našeho klienta.
Umíme najít a využít přednosti klienta k zaujetí cílových skupin
Odlišnosti u každého z klientů využijeme tak, že vyprávíme jeho příběh způsobem, který poskytne přesvědčivé důvody pro to, aby publikum podniklo ty správné kroky. To děláme to tak, že vyneseme na povrch klientův celkový záměr a jeho poslání a odkomunikujeme ho formou, která přitahuje skupinu lidí, kteří věří tomu, čemu věří i klient.
V případě společnosti Portu je jejich cílem zajistit, aby si Češi mohli užívat důchodu. Rozhodli jsme se proto, že nejlepší způsob, jak tento účel naplnit, je realizovat kampaň, která pomůže dospělým Čechům pochopit výhody investování a dopad, který to může mít i na život v důchodovém věku.
Jak ale přimět širokou veřejnost, aby se zabývala tématem, které pro ní není aktuální? Protože známe trh i přemýšlení Čechů, rozhodli jsme se vyvolat v nich soutěživého ducha tím, že jsme je jednoduchým a zábavným způsobem vyzvali, aby si vyzkoušeli, jak investování rozumí.
Abychom dokázali soutěživost v široké veřejnosti vyvolat, rozhodli jsme se vytvořit srovnávací skóre průměrné úrovně investičních znalostí dospělé populace - Index investiční gramotnosti. Poté jsme vytvořili mikrostránku s online kvízem, který si lidé mohli sami vyplnit a porovnat tak své skóre s průměrným českým referenčním číslem. Touha překonat průměr se ukázala jako velmi lákavá.
Vyvolání akce a dosažení vedoucího postavení na trhu
Index investiční gramotnosti a mikrostránku jsme představili na konci října 2021 na tiskové konferenci u příležitosti Světového dne spoření. Tuto akci jsme využili také k vyhlášení Měsíce investiční gramotnosti. Každý týden během tohoto měsíce jsme v hlavních médiích také vydali článek o úspěšném investorovi.
K vyvolání zájmu a návštěv mikrostránky jsme využili kombinaci partnerských a placených médií. Domluvili jsme se také na partnerství s jedním z největších mediálních domů v České republice. Kromě zajištění online a tištěného zpravodajství jsme zorganizovali sérii šesti článků v týdenní příloze o financích. Každý článek se zaměřoval na konkrétní investiční téma s cílem zvýšit porozumění (např. Jak investovat, abyste se zajistili na důchod) a poskytoval rady a příběhy úspěšných investorů. Náš přístup podpořila řada nezávislých investičních odborníků a díky tomu byli námi vytvořený test a informace na mikrostránce důvěryhodnější.
Jak placené, tak partnerské články obsahovaly přímý odkaz na mikrostránku www.rozumiminvesticim.cz. Lidé si tak mohli ověřit, zda mají lepší než průměrné znalosti o investování. Stránka poskytovala i další informace o investování a nabízela možnost zúčastnit se bezplatného slosování výměnou za svolení ke komunikaci.
Abychom posílili dopad placeného a partnerského mediálního pokrytí, propagovali jsme Index investiční gramotnosti a mikrostránku také prostřednictvím různých kanálů na sociálních sítích, na nichž se podíleli čtyři odborníci, kteří Index podpořili.
Hodnota práce PRAM pro klienta
Díky síle naší metody IMPULS našim klientům garantujeme, že vždy znásobíme hodnotu jejich investice do naší práce.
V případě společnosti Portu přinesla integrovaná povaha naší kampaně a její využití psychologie 26násobek jejich investice do naší práce. Během kampaně si náš test vyzkoušelo více než 9 000 lidí, což vedlo ke stálému přílivu nových lidí, kteří si založili investiční účet. Zvýšení povědomí a znalostí o investování, které naše kampaň přinesla, se promítlo do 2,5násobného nárůstu denních uživatelů platformy Portu.
Hodnota naší práce byla oceněna několika cenami, včetně:
- Ocenění absolutního vítěze v soutěži LEMUR
- První místo v oborové kategorii finančních služeb
- První místo v kategorii B2C
- Shortlist v rámci celosvětového ocenění SABRE Awards
PRAM se stal s projektem Investice nejsou jen pro milionáře absolutním vítězem v soutěži LEMUR
Rozšíření v Evropě
S našimi partnery v globální asociaci Worldcom PR Group se zaměřujeme na okamžitý dopad a trvalou hodnotu pro naše klienty. To znamená, že sílu našeho přístupu lze využít jak v České republice, tak i v dalších zemích. Proto nás společnost Portu požádala, abychom pro ni rozšířili dosah našeho osvědčeného přístupu a zajistili kampaň i na Slovensku a později i v Polsku. Tomu se říká dodávat obchodní dynamiku nebo tržní impuls!
"Jiným způsobem, jak popsat hodnotu, kterou našim klientům přinášíme, je schopnost vést kampaně stejně efektivně jak na českém, tak i na zahraničním trhu."
Nabízíme vám krátkou telefonní schůzku,
během které bychom si s vámi udělali brainstorming o tom, jaký projekt bychom mohli připravit i pro vás.
Rádi vymyslíme a zrealizujeme projekt s takovým dopadem i pro vás.