Nastavení soukromí
3. 9. 2024
Způsob, jakým vaše organizace přistupuje k sociálním otázkám, životnímu prostředí a aktuálnímu dění ve světě, je dnes důležitější než kdy dříve. PR průmysl by měl reflektovat rostoucí význam ESG (Environmental, Social, and Governance) pro organizace a jejich zainteresované strany. PR profesionálové by měli vést diskuzi o tom, jak by jejich organizace měla být vnímána jako ta, která „dělá dobro“ ve světě.
Zapojení do ESG ovlivňuje, jak je firma vnímána svými zaměstnanci, kandidáty, investory, dodavateli a zákazníky. Neměli bychom si myslet, že touhu zainteresovaných stran „zachránit svět“ lze uspokojit koncepty jako CSR, zprávy o udržitelnosti, diverzita nebo osvětové kampaně. Firma nemůže zvolit jen jednu oblast a zanedbat ostatní. Vše musí být propojeno a vycházet ze společného základu, kterým je účel organizace. Tento účel ovlivňuje chování firmy ve všech aspektech její činnosti a nakonec také všechny její zainteresované strany. Účel firmy a její skutečný dopad určí, zda se zainteresované strany rozhodnou věnovat svůj čas, energii a peníze této organizaci v budoucnu.
Z těchto důvodů by každá PR agentura měla přistoupit k vypracování ESG strategie a následně i zprávy, i když to není právně vyžadováno. Každá PR agentura by měla zahrnout všechny prvky ESG strategie do prohlášení o účelu firmy, stejně jako do její hlavní strategie a obchodního plánu.
Podle globálního průzkumu společnosti Ernst and Young na konci roku 2020 se zájem investorů o nefinanční informace za poslední dva roky zvýšil o ohromujících 30 %. Pro 91 % respondentů hrají ESG parametry klíčovou roli při rozhodování, zda investovat do určitého projektu nebo firmy. Tento globální posun hodnot je zřejmý napříč všemi skupinami zainteresovaných stran. To znamená jediné: firmy, které se nezabývají a nekomunikují otázky udržitelnosti, brzy přestanou být zajímavé pro všechny, kdo mají zájem o jejich budoucí úspěch.
Pro více informací sledujte náš workshop How To Satisfy Stakeholder's Desire To Save The World.