Nastavení soukromí
29. 7. 2024
V dnešní době je klíčové, jak se organizace staví k sociálním otázkám, životnímu prostředí a aktuálním událostem ve světě. PR průmysl by měl reflektovat rostoucí význam ESG (Environmental, Social, Governance) pro organizace a jejich zainteresované strany, zároveň by i PR profesionálové by měli vést diskusi o tom, jak by měla být jejich organizace vnímána jako ta, která "dělá dobro" ve světě.
To, jak je vaše společnost vnímána zaměstnanci, kandidáty, investory, dodavateli a zákazníky, je zásadní. Nenechte se mýlit představou, že můžete uspokojit touhu zainteresovaných stran zachránit planetu pouze pomocí konceptů jako CSR, reportování o udržitelnosti, diverzita nebo osvětové kampaně, pokud si vyberete jen jedno a zanedbáte ostatní. Vše musí být propojeno a vycházet ze společného základu, kterým je účel organizace. Tento základ ovlivňuje chování společnosti ve všech aspektech jejího fungování a nakonec všechny její zainteresované strany. Na základě poslání a jeho skutečného dopadu se v budoucnu rozhodnou, zda vaší organizaci věnují svůj čas, energii a peníze.
Role PR agentur v ESG dialogu
Proto by každá PR agentura měla přistoupit k vytváření ESG strategie a následně reportu, i když to není zákonně vyžadováno. Všechny části ESG strategie by měly být zahrnuty do popisu poslání společnosti, stejně jako do její hlavní strategie a obchodního plánu.
Podle globálního průzkumu EY z konce roku 2020 se zájem investorů o nefinanční informace za poslední dva roky zvýšil o ohromujících 30 %. Pro 91 % z nich hrají parametry ESG klíčovou roli při rozhodování, zda investovat do daného projektu nebo společnosti. Tento globální posun v hodnotách je patrný napříč všemi skupinami zainteresovaných stran. Společnosti, které neřeší a nekomunikují udržitelnost, brzy přestanou být zajímavé pro všechny, kteří mají zájem na jejich budoucím úspěchu.
Případová studie HORNBACH
Společnost HORNBACH měla ve svých rukách spoustu dat k udržitelnosti, ale chyběly jí kapacity pro jejich analýzu a komunikaci. Proto se obrátila na PRAM s požadavkem na sepsání ESG reportu poutavou formou. PRAM vytvořil nový layout reportu "Naše kroky k udržitelnému podnikání" a text obohatil o prvky rozhovorů, příběhy zaměstnanců a ambasadorů.
Cílem bylo napsat report tak, aby zaujal a zároveň v něm byly propsány dosažené výsledky v oblasti Scope 3 a všechny udržitelné aktivity HORNBACHu. PRAM přišel s komplexním komunikačním balíčkem, který navazoval na vydání hotového reportu. Ten kombinoval média z oblasti byznysu a ekonomiky až po lifestyle.
Ihned po vydání hotového reportu PRAM vydal tiskovou zprávu a zorganizoval rozhovory pro klíčové deníky a ekonomická média. S cílem zaujmout co největší počet lidí agentura vytvořila ve spolupráci se Seznam.cz propracovaný formát, který informoval o ESG reportu formou napojení na velké téma vody a sucha v ČR a byl doplněn příběhy zaměstnanců, kteří v HORNBACHu pracují již 25 let, a udržitelnými kampaněmi, které HORNBACH dosud nekomunikoval. Posledním pilířem komunikační kampaně byla anketa mezi mladistvými na téma udržitelnosti a DIY projektů.
Report si stáhlo už 1500 lidí na českém a slovenském trhu. Průzkum známosti značky ukázal, že povědomí o HORNBACHu stoupá dvakrát rychleji. HORNBACH se stal nejpreferovanější značkou a 65 % lidí potvrdilo, že vnímají firmu jako udržitelnou (o 10 % více než v předchozím roce). Za celý report jsme získali 1. místo v rámci ocenění Fénix.
Tvorba ESG reportu není jen o plnění regulačních požadavků nebo firemních povinností. Je to strategický nástroj, který pomáhá organizacím komunikovat své hodnoty a závazky vůči udržitelnosti všem zainteresovaným stranám. Případová studie společnosti HORNBACH ukazuje, jak může efektivní ESG report nejen zlepšit vnímání značky, ale také posílit její vztahy s klíčovými stakeholdery a přispět k dlouhodobému úspěchu firmy.
Celý report ke stažení