Zajímáte se o trendy v PR?

Jsme jedna z nejprogresivnějších PR agentur. Pokud Vám můžeme jakkoli pomoci, nechte nám své kontaktní údaje a my Vás budeme kontaktovat.

Více

Děkujeme za registraci

Formulář pro registraci byl úspěšně odeslán.
Nejpozději do týdne Vám zašleme bližší informace.

Těšíme se na viděnou.

Jak ESG reporting pomáhá organizacím budovat udržitelnost a důvěru

Blog > Detail článku

29. 7. 2024

 

V dnešní době je klíčové, jak se organizace staví k sociálním otázkám, životnímu prostředí a aktuálním událostem ve světě. PR průmysl by měl reflektovat rostoucí význam ESG (Environmental, Social, Governance) pro organizace a jejich zainteresované strany, zároveň by i PR profesionálové by měli vést diskusi o tom, jak by měla být jejich organizace vnímána jako ta, která "dělá dobro" ve světě.
 
To, jak je vaše společnost vnímána zaměstnanci, kandidáty, investory, dodavateli a zákazníky, je zásadní. Nenechte se mýlit představou, že můžete uspokojit touhu zainteresovaných stran zachránit planetu pouze pomocí konceptů jako CSR, reportování o udržitelnosti, diverzita nebo osvětové kampaně, pokud si vyberete jen jedno a zanedbáte ostatní. Vše musí být propojeno a vycházet ze společného základu, kterým je účel organizace. Tento základ ovlivňuje chování společnosti ve všech aspektech jejího fungování a nakonec všechny její zainteresované strany. Na základě poslání a jeho skutečného dopadu se v budoucnu rozhodnou, zda vaší organizaci věnují svůj čas, energii a peníze.

 

Role PR agentur v ESG dialogu

Proto by každá PR agentura měla přistoupit k vytváření ESG strategie a následně reportu, i když to není zákonně vyžadováno. Všechny části ESG strategie by měly být zahrnuty do popisu poslání společnosti, stejně jako do její hlavní strategie a obchodního plánu.
 
Podle globálního průzkumu EY z konce roku 2020 se zájem investorů o nefinanční informace za poslední dva roky zvýšil o ohromujících 30 %. Pro 91 % z nich hrají parametry ESG klíčovou roli při rozhodování, zda investovat do daného projektu nebo společnosti. Tento globální posun v hodnotách je patrný napříč všemi skupinami zainteresovaných stran. Společnosti, které neřeší a nekomunikují udržitelnost, brzy přestanou být zajímavé pro všechny, kteří mají zájem na jejich budoucím úspěchu.

 

 

Případová studie HORNBACH

Společnost HORNBACH měla ve svých rukách spoustu dat k udržitelnosti, ale chyběly jí kapacity pro jejich analýzu a komunikaci. Proto se obrátila na PRAM s požadavkem na sepsání ESG reportu poutavou formou. PRAM vytvořil nový layout reportu "Naše kroky k udržitelnému podnikání" a text obohatil o prvky rozhovorů, příběhy zaměstnanců a ambasadorů.
 
Cílem bylo napsat report tak, aby zaujal a zároveň v něm byly propsány dosažené výsledky v oblasti Scope 3 a všechny udržitelné aktivity HORNBACHu. PRAM přišel s komplexním komunikačním balíčkem, který navazoval na vydání hotového reportu. Ten kombinoval média z oblasti byznysu a ekonomiky až po lifestyle.
 
Ihned po vydání hotového reportu PRAM vydal tiskovou zprávu a zorganizoval rozhovory pro klíčové deníky a ekonomická média. S cílem zaujmout co největší počet lidí agentura vytvořila  ve spolupráci se Seznam.cz propracovaný formát, který informoval o ESG reportu formou napojení na velké téma vody a sucha v ČR a byl doplněn příběhy zaměstnanců, kteří v HORNBACHu pracují již 25 let, a udržitelnými kampaněmi, které HORNBACH dosud nekomunikoval. Posledním pilířem komunikační kampaně byla anketa mezi mladistvými na téma udržitelnosti a DIY projektů.
 
Report si stáhlo už 1500 lidí na českém a slovenském trhu. Průzkum známosti značky ukázal, že povědomí o HORNBACHu stoupá dvakrát rychleji. HORNBACH se stal nejpreferovanější značkou a 65 % lidí potvrdilo, že vnímají firmu jako udržitelnou (o 10 % více než v předchozím roce). Za celý report jsme získali 1. místo v rámci ocenění Fénix.

Kompletní případovou studie

Tvorba ESG reportu není jen o plnění regulačních požadavků nebo firemních povinností. Je to strategický nástroj, který pomáhá organizacím komunikovat své hodnoty a závazky vůči udržitelnosti všem zainteresovaným stranám. Případová studie společnosti HORNBACH ukazuje, jak může efektivní ESG report nejen zlepšit vnímání značky, ale také posílit její vztahy s klíčovými stakeholdery a přispět k dlouhodobému úspěchu firmy.

 

Celý report ke stažení