PRAM Blog

Firemní časopis? To si pište

Také už jste slyšeli, že všichni jsou na sociálních sítích, zatímco newslettery nikdo nečte a papír patří do sběru? Z čísel analytiků i návštěvy prodejních míst úspěšných firem však vyplývá opak. Žádný „poust“ totiž vlastní časopis nebo elektronickou publikaci nenahradí.

Stejně rychle, jako na největších sociálních sítích přibývá obsahu, klesá pozornost a aktivita, kterou jsou jejich uživatelé ochotni (a schopni) věnovat vaší značce. Firmy si to uvědomují, jak vyplývá z aktuálního průzkumu European Communication Monitor, jehož respondenti přisuzují sociálním médiím ve svojí komunikaci poprvé meziročně méně důležitosti. A i pop-up okno na zpravodajském webu každý jen otráveně odklikne.

Naproti tomu kvalitním firemním magazínem průměrný čtenář listuje skoro půl hodiny, přičemž čtení či jen prohlížení časopisů řadí podle Unie vydavatelů téměř tři čtvrtě Čechů a Češek mezi své nejoblíbenější činnosti. Z výzkumu provedeného agenturou Millward Brown vyplývá obecně vysoká důvěryhodnost printu, který respondenti nejčastěji uvádějí jako hlavní zdroj tipů a inspirace k nákupům.

Jistě jste si všimli nákladného provedení úspěšných firemních periodik – pro firmy jde o efektivní investici do prestiže značky. Vlastní periodika navíc umožňují pravidelnou komunikaci různorodého obsahu v jednom balíku a také úzké propojení online a offline kanálů: časopis a účty na sociálních sítích se mohou skvěle doplňovat. Pro pravidelné oslovování široké veřejnosti je vlastní magazín přímo nezbytný.  Věděli jste, že sedm z deseti nejčtenějších britských časopisů jsou časopisy firemní?

Ovšem ani „obyčejný“ newsletter nemusí být hromádka nudných textů v korporátním newspeaku. I ta nejsušší fakta lze podat a po vizuální stránce zabalit tak, že se adresáti budou na zprávy od vaší společnosti těšit. A vy se to dovíte: Digitální periodika lze totiž doplnit o monitorovací nástroje, které detailně vyhodnocují odezvu i jednotlivých článků. Obsah mailingu navíc můžete personalizovat pro různé skupiny příjemců či nastavit automatickou aktualizaci newsletteru – i když jej recipient otevře týden po vydání, načte se mu nejnovější verze článku či data aktuální v okamžiku přečtení. Zajímavá je i možnost hluboké integrace s CRM systémy a dalšími online nástroji.

V každém případě ovšem platí, že ať se obracíte na klienty nebo na vlastní zaměstnance, zájem adresátů komunikace je přímo úměrný její kvalitě, tedy výběru témat a zpracování obsahu. Společnosti proto zadávají výrobu svých médií profesionálům, kterým nechybí žurnalistická praxe ani zkušenosti s firemními klienty. Agentura se postará o redakční vedení publikace, nechá ji vyrobit a zajistí distribuci.

Vlastní časopisy, noviny či newslettery se tedy nepřežily ani v době lajků a virálních videí, naopak jsou v trendu. Pomáhají zvyšovat povědomí o značce či přímo prodávat, a pokud je svěříte profesionálům, nezapadnou ani v konkurenci etablovaných médií.