PRAM Blog

Budoucnost PR v roce 2012

Pokud pracujete v oboru public relations, tak jste určitě strávili nespočet hodin studováním řady výzkumů a věnovali spoustu času diskuzi na téma týkající se budoucnosti PR.  

K tomuto tématu se na začátku roku 2012 vyjádřil Paul Holmes, prezident a generální ředitel skupiny Holmes a redaktor HolmesReport, v rámci semináře organizovaného pro členy Worldcom PR Group. Hlavní organizátor nejvýznamnějších ocenění SABRE Awards v oboru public relations předpovídá pro rok 2012 růst významu PR služeb vyplývající z potřeby efektivního řízení vztahů mezi organizacemi, jejich zákazníky a ostatními stakeholdery v okolí. 

Před PR agenturami tak dle Holmese stojí velká příležitost. Je ale PR opravdu připraveno tuto výzvu přijmout? 
10 věcí, které podle Holmese musí PR agentury splňovat, aby získaly úspěch:

 1.Nábor zaměstnanců (Recruitment): PR agentury musí zaměstnávat vysoce kvalifikované lidi, kteří rozumí nejen oboru PR, ale i všem aspektům vyplývajících z podmínek, ve kterých klient působí. 


2. Vývoj (Development): Každý obor se vyvíjí, je proto velice důležité, aby agentury držely krok a byly stále aktuální. Což je důvodem pro zajišťování a poskytování vzdělávacích příležitostí pro své zaměstnance.


 3. Uchovávání (Retention): Získání dobrých zaměstnanců nestačí, agentury si je musí umět také udržet. Důležitou roli zde hraje vytváření atraktivního pracovního prostředí a motivace zaměstnanců. Zaměstnavatelé by měli myslet na své podřízené na prvním místě. To samé platí i o klientech.


 4.Výzkum (Research): Billy Beanovi se ve filmu Moneyball podařilo posunout pomocí výzkumu baseball na zcela novou úroveň. Díky cenným statistickým datům byl schopen vzdorovat konvenčním strategiím a přelstít ostatní. Pro PR platí totéž.


 5. Konverzace (Conversation): PR není pouze o tvorbě a distribuci tiskových zpráv. Je především o oboustranné konverzaci a vzájemném vnímání.


 6.Obsah (Content): PR agentury musí být odborníky na vytváření obsahu. Musí být schopny vytvořit obsah, který osloví co nejlépe všechny relevantní skupiny.


 7.Odvaha (Courage): Odvážné kroky pomáhají klientům získat důležité kontakty pro jejich byznys.


 8. Integrita (Integrity): Důvěryhodnost je rozhodující. Jak Marcus Aurelius řekl: "Pokud to není v pořádku, nedělejte to. Pokud to není pravda, neříkejte to."

 9.Nezávislost (Independence): Doporučení, které PR agentury dávají, musí být vždy neutrální co se mediálních kanálů a taktik týče. Což znamená i to, že pokud je správným řešením reklama, tak ji klientovi doporučíme.


 10. Měření (Measurement): Je nutné najít optimální způsob, jak měřit hodnotu PR. Dnes existuje přístup k více datům než kdy dříve a je tedy nezbytné najít ty nejlepší způsoby, jak je používat!
 
Výše uvedené body jsou hlavní pilíře pro získávání stále většího uznání oboru PR a je jen na agenturách z celého světa, jak se k nim postaví a přispějí tak váženosti tohoto natolik specifického oboru.